<< 118 >>

. الف .

. رد می شن آدمای بی تفاوت

. از رو پلای عابر پیاده

. یه لحظه آسمونو حس می کنن

. ببین چقد دلخوشیا زیاده

. تو زندگی فکرای دور و نزدیک

. فرصت دیدن بهارو کم کرد

. غمای بیخودی بزرگ و کشدار

. زیاد شد و حوصله ها رو کم کرد

. بهار اگه عطر تو رو نیاره

. گل از گل شکوفه وا نمی شه

. مثل پرنده عاشق بهاریم

. هیچکی تو دنیا مث ما نمی شه

. رود اگه عاشق نباشه اسیره

. یه جا تو مرداب می مونه می میره

. سر می زنه به سنگ و خار و خاشاک

. می خواد که دریا رو بغل بگیره

. تا دل داری دنبال چیزی بگرد

. که زندگی از تو نکرده پنهون

. کلاف گنجشکای روی شاخه

. ردیف کفترای دور ایوون

. کی از تماشای جوونه سیره

. کی از تولد پرنده شاده

. وقتی که شاخه ها به هم می خورن

. کی عاشق زمزمه های باده

. رد می شن آدمای بی تفاوت

. پشت همین پنجره های بسته

. می خوام سکوتو بشکنم تو کوچه

. می خوام بگم کی عاشقه کی خسته

                                                           ( ترانه سرا : عبدالجبار کاکایی )

<< تقدیم به خودم و شما به مناسبت آغاز سال نو و هم چنین پنجمین سالگرد

وبلاگم و با عرض پوزش از تاخیری که در آپ کردن وبلاگ داشتم >>

<< >>

. مجید .

. ب .

. زدو دیده خون فشانم " زغمت شب جدایی

/ چه کنم که هست اینها گل باغ آشنایی

. همه شب نهاده ام سر چو سگان بر آستانت

/ که رقیب در نیاید به بهانه ی گدایی

. مژه ها و چشم یارم به نظر چنان نماید

/ که میان سنبلستان چرد آهوی ختایی

. در گلستان چشمم ز چه رو همیشه باز است ؟

/ به امید آنکه شاید تو به چشم من در آیی

. به کدام مذهب است این ؟ به کدام ملت است این ؟

/ که کشند عاشقی را " که تو عاشقم چرایی ؟

. به طواف کعبه رفتم به حرم رهم ندادند

/ که برون در چه کردی که درون خانه آیی ؟

. به قمار خانه رفتم " همه پاکباز دیدم

/ چو به صومعه رسیدم همه زاهد ریایی

. در دیر می زدم من " که یکی زدر در آمد

/ که : در آ " در آ عراقی " که تو خاص از آن مایی

                                                                      << فخرالدین عراقی >>

. پ .

<< می گویند سینما نمی خواهیم >>

. به نظر می رسد افت کیفیت فیلمهای روی پرده و کم رونقی سینمای امروز ما تاثیری

روی حجم و نوع اظهار نظرهای افراد و مجامع مختلف درباره ی سینما ندارد و چه بسا

هر چه از تاثیر گذاری سینمایمان کاسته شود " بر شدت اظهار نظرهای داغ و جنجالی

افزوده می شود !

. در ماههای اخیر بعضی افراد و جریانات به پای ثابت گفت و گوهای رسانه ایی درباره ی

سینمای ایران تبدیل شده اند و به شکل دوره ایی " هر دو سه هفته یک بار نظراتی

می دهند و نسخه هایی برای سینمای ایران می پیچند

. در میان حرف و حدیثهای اخیر " تحلیلهای آقای حسن عباسی جلب نظر می کند که

معتقد است یک جریان قوی لیبرال در سینمای ما فعال است که قصد

<< حیا زدایی >> دارد و یکی از مصادیق بارز این جریان را فیلم درباره ی الی ...

دانسته

. ایشان با توسل به نوع منحصر به فردی از نشانه شناسی سینمایی و تحلیل فیلم "

به این نتیجه رسیده که روند داستان و سیر تحول شخصیتها در فیلم اصغر فرهادی به

نحوی است که لیبرالیسم و فمینیسم تبلیغ شود و از مخاطب

<< ایمان زدایی >> به عمل آید

. تعابیری مشابه " اخیرا در بیانیه ی صادر شده از سوی جمعی از طلاب مدرسه ی

فیضیه نیز به چشم می خورد که در حمایت از فیلم ملک سلیمان به

<< برخی جریانات صاحب رسانه >> اعتراض کرده اند و آنها را متهم کرده اند که به

<< بایکوت این فیلم سینمای دینی >> پرداخته اند و در عوض به حمایت از

<< فیلمهایی از جنس سینمای لیبرالیسم >> مشغولند

. در آن سو " آقای فرج الله سلحشور هم در ادامه ی سلسله مصاحبه های ماههای

اخیرش " آب پاکی را روی دست همه ریخته :

<< والله نبود این سینما بهتر است

. کما اینکه دهها کشور در دنیا سینما ندارند و هیچ اتفاق خاصی هم برای آنان

نیفتاده .... سینمایی که نه ایمان مردم را بالا می برد و نه فساد را مقابله

می کند و در آن خیری نیست " همان بهتر که نباشد >>

. محور مشترک اظهار نظرهایی از این دست در چند ماهه ی اخیر که گاه به بهانه ی

حمله به فیلم طلا و مس " و گاه به بهانه ی حمایت از فیلم ملک سلیمان بیان می شود

 این است که سینمای ایران هیچ دستاورد قابل قبولی برای فرهنگ کشور نداشته و

ندارد " جریانات خطرناک فکری در آن نفوذ کرده اند و قصد ترویج اباحه گری دارند و

تعطیلی اش به صلاح است و بهتر است برچیده شود

. این که چنین حمله های بی سابقه یی در ایامی صورت بگیرد که سینمای کشور

چهار سال تحت نظارت حسین صفار هرندی فعالیت کرده و در حال حاضر هم مدیری با

سوابق جواد شمقدری اداره اش می کند " جدا شگفت آور و قابل تامل است

. وضعیت فعلی به وضوح نشان دهنده ی بی اعتمادی عمیق بخش موثری از جامعه ی

مذهبی ماست که هنوز هم سینماگر ایرانی را صاحب صلاحیت نمی داند و ترجیح

می دهد فاصله ی خودش را با سینما و دست اندرکاران آن حفظ کند

. در این مختصر قصد ورود به جزئیات این بحث و نفی و اثبات نقل قولهای بالا را ندارم

. شاید دوستان درست می گویند

. شاید رسانه های ما به قدر کافی از ملک سلیمان حمایت نکرده اند

. فعلا بگذریم " بحث اصلی این است که در همه ی این تحلیل ها چند نکته فراموش

می شود :

. چه بپسندیم و چه نپسندیم پدیده یی به نام سینما در جهان وجود دارد

. تولید فیلم در جهان انجام می شود

. مردم می دانند چیزی به نام فیلم سینمایی وجود دارد و می خواهند آن را تماشا

کنند

. اگر ما سینمایی را که دستاورد سی و چند سال مدیریت فرهنگی در نظام جمهوری

اسلامی است " صاحب چنین ویژگیهایی می دانیم " با سینمای جهان می خواهیم

چه کنیم ؟ اگر در سینمای ما لیبرالیسم رخنه کرده " سینمای جهان که اصلا خود

لیبرالیسم است

. با برکناری سینماگر ایرانی " چه کسی را می خواهیم جایگزین کنیم ؟ اگر درباره الی..

را هم برای تماشاگر ایرانی مناسب نمی دانیم " پیشنهادمان چیست ؟ گیریم سینمای

ایران را تعطیل کردیم " نفس وجود سینما را که نمی توانیم تعطیل کنیم

. میل تماشاگر به سینما را که نمی توانیم تعطیل کنیم

. در غیاب فیلم ایرانی ما چه داریم که به او عرضه کنیم ؟ نتیجه ی مستقیم این

پیشنهادها " واگذاری کامل عرصه به رقیب خارجی است

. ترجیح مان این است ؟ تکرار این حمله ها و عمیق تر کردن بی اعتمادی جامعه ی

مذهبی به سینما " چه نفعی به فرهنگ دینی و ملی کشور می رساند ؟

. آقای سلحشور می گوید دهها کشور در دنیا سینما ندارند و اتفاق خاصی هم

برایشان نیفتاده " اتفاق خاص همین است که مردم این کشورها به جای تولیدات

خودشان فیلم هالیوودی تماشا می کنند

. این واقعا اتفاق خاصی نیست ؟!

 

<< >>

<< >>

. ت .

<< رمز گشایی >>

. دکتر حسن عباسی رئیس مرکز دکترینال بدون مرز در برنامه ی << راز >> شبکه ی

چهار گفته است :

. کارتون سوپر من آمریکایی ها را برای ابرقدرت شدن آماده می کند و لباس سوپر من

چون از رنگ قرمز و آبی است و در پرچم آمریکا قرمز و آبی وجود دارد " سوپر من نمایش

امپراتوری آمریکاست

. وی کارتون خانواده ی دکتر ارنست را نیز نماد دیگری از دکترین امریکا برای اداره ی

جهان دانست

١- پیشنهاد می کنم حالا که آقای دکتر عباسی دست شان در کار دکترین و رمز گشایی

راه افتاده " بفرمایند نظرشان درباره ی آثار قبل از انقلاب " بالاخص

<< مورچه داره >> " << موسرخه >> " << فریب خورده و رها شده >> "

<< مادر جونم عاشق شده >> و ... بفرمایند تا رد پای آمریکا را در آثار آن دوره هم

ببینیم

٢- با توجه به اینکه << خانواده ی دکتر ارنست >> یک کارتون ژاپنی است "

پیشنهاد می کنیم ایشان نظرشان را درباره ی << فوتبالیستها >> و

<< ای کی یو سان >> که هر دو ژاپنی بودند و طبیعتا در جهت اهداف آمریکایند "

بیان کنند

٣- ای کاش دکتر عباسی نظرشان را درباره ی فیتیله اییها و پنگول هم بگویند

. بچه های ما اینها را دوست دارند " نکند یک وقت آمریکایی از آب دربیایند ؟

 

<< >>

. ث .

. مرتضی آوینی هنوز هم مظلوم است و ناشناخته

. این درست است که از زمان شهادتش تا به امروز همایش ها " کنگره ها و سمینارهای

بسیاری به نام او برگزار شده " کتابهای بسیاری درباره ی او و یاد از او چاپ شده و حتی

جایزه یی به نام او اختصاص یافته اما این همه به جای آنکه تصویری واضح و حقیقی از

آوینی ترسیم کند " حجابی شده است برای شناختن آن عزیز

. سیاست زدگی را هم که حجاب اکبر است " بر آن حجابها بیفزایید " نتیجه اش این

می شود که  روزنامه نگاری که دعوی حرفه ایی بودن هم دارد به سراغ یکی از

نویسندگان مجله ی سوره می رود و از او درباره ی شباهتهای فکری احمدی نژاد و

مرتضی آوینی می پرسد ! و تازه این حال و روز روزنامه نگاران و نویسندگان نشریات

روشنفکری ماست که دعوی تنویر افکار عمومی دارند و قرار است ما جاهلان را بر

شانه های آگاهی خود بنشانند و خورشید را نشانمان دهند

. روشنفکر ستیزان هم که تکلیفشان روشن است

. از آن همه مقاله و هنر و شور و شعور تنها چفیه ی آقا مرتضی آوینی را می بینند و

خیلی که همت کنند مقاله ی << حلزونهای خانه به دوش >> را

. هر تلاشی برای شکستن این حصار عدم شناخت " محکوم به شکست است

. متفکران << خلاف آمد عادت >> در هر روزگاری غریبند چرا که در زمانه یی زبان به

سخن می گشایند که هیچ گوشی مستعد شنیدن شخن آنان نیست

. ظهور زود هنگام به بیگانگی با اطرافیان و در نهایت به غربت می انجامد " آن اندک

گوشهایی که ندای متفکران غریب را می شنوند " می خواهند به دیگران بفهمانند که

حقیقت ماجرا چیست اما تکاپوی آن گوشها هم غالبا سرانجامی بهتر از زبانهای غریب

نخواهد داشت

<< به بهانه ی سالگرد شهادت شهید سید مرتضی آوینی >>

<< >>

. ج .

. علی مطهری نماینده ی اصولگرای تهران صدا و سیما را به تحریک مردمی که سال

گذشته به انتخابات معترض بودند " متهم کرد

. احمد توکلی دیگر نماینده ی اصولگرای تهران نیز بر عملکرد رسانه ی ملی بعد از

انتخابات سال ٨٨ خرده گرفت

. اگر چه مطهری در گفت و گو با << خبر آنلاین >> نسبت به راهپیمایی ٢۵ بهمن

انتقاد کرد " اما در خصوص بحران سیاسی جاری کشور نیز گفت :

. تا زمانی که یک طرف را حضرت عباس و حضرت علی اکبر بدانیم و طرف دیگر را

ابن زیاد و عمر سعد " این بحران ادامه خواهد داشت

. در ایام اخیر اظهار نظرهایی درباره ی آقای هاشمی شده که برخی از آنها از انصاف

به دور است

. آقای هاشمی بعد از حوادث ٢۵ بهمن بی قانونی و هتاکی را محکوم کرد " منتهی

برخی انتظار دارند ایشان همانند آنها اعلام کند که اعدام باید شود

. اساسا تعیین تکلیف برای دیگران که تو هم باید مانند من موضع بگیری " نوعی

بی احترامی به افراد است

. وی گفت :

. وقتی صدا و سیمای ما به شکل مداوم عده یی را خطاب قرار می دهد که شما هیچ

طرفداری ندارید و از صحنه ی سیاسی خارج شده و مرده ی سیاسی هستید " آنها

تحریک می شوند تا خودی نشان دهند

. در همین راستا " احود توکلی دیگر نماینده ی تهران از فراکسیون اصولگرایان در سایت

<< الف >> در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره ی رویکرد رسانه ی ملی بعد از

انتخابات گفت :

. به نظر من رسانه ی ملی اشتباه بسیار بزرگی کرد که به معترضان اجازه ی بیان

نظرشان را نداد

. از نظر من وقتی ما کاملا برحق بودیم و پاسخ سئوالات معترضان را اشتیم " باید به

آنها تریبون می دادیم و به مناظره فرا می خواندیمشان تا مردم خود نظر و استدلال

طرفین را بشنوند و قضاوت کنند

. مجموعا رسانه های مدافع نظام و تاکنون " به خصوص رسانه ی ملی در پاسخگویی به

سئوالات معترضان و اقناع آنها بسیار کم کاری کردند و به شما و دیگر معترضان از این

نظر حق می دهم

<< >>

<< >>

. چ .

<< مغازله >>

( تفسیر اشعار جناب حافظ ! )

. حافظ :

<< یا رب این شمع شب افروز ز کاشانه ی کیست ؟ / جان ما سوخت بپرسید

که جانانه ی کیست ؟ >>

. خواجه ی شیراز در این بیت اشاره ی مستقیم دارد به اینکه در هیچ کشور خاور میانه

هیچ خبری به هیچ شکلی نیست و همه چی آرومه ما هم چقدر خوشحالیم

. ایضا اشاره دارد به اینکه چندی پیش در جشنواره ی شعر فجر رئیس دولت دو بیت

شعر خواند و علی معلم از شاعری اعلام بازنشستگی کرد

. همان طور که مستحضرید " اساسا اشعار حضرت حافظ معانی گونه گونی در دل

نهفته دارند

. بر فرض اینجا که گفته شده << این شمع شب افروز ز کاشانه ی کیست ؟ >>

می خواهد به ما بگوید از حرفهای معاون اول رئیس دولت " رحیمی " به سادگی

نگذرید

. او اصولا حرفهای مهمی می زند مثلا گفته بعضی کارهای ما در دنیا غوغا کرده است

. البته من و سایر اندیشمندان معتقدیم تمام کارهای ما در دنیا غوغا کرده اما به یاد

داشته باشم بحث حافظ فراتر از این موضوعات است و او با شنیدن چنین سخنانی نه

تنها حیران و سرگشته پرسیده این شمع شب افروز ز کاشانه ی کیست ؟ که ادامه هم

داده << جان ما سوخت بپرسید که جانانه ی کیست ؟ >> یعنی منظورش این

بوده شما همین فرمون برو جلو !

. بعضی از اهل شعر و ادب پارسی را البته اعتقاد بر این است که در مصرع دوم حافظ

علاوه بر موضوع مزبور به مبادله ی شیر هندی با آهوی ایرانی هم اشاراتی داشته

است ! فی الواقع پس از تبادل پلنگ ایرانی با ببر روسی که در نهایت به ایدز ببرها در

ایران انجامید " حالا رسیده اییم به مبحث شیر هندی

. ادبا اشاره دارند که یحتمل در آینده ی نزدیک خرس ایرانی با سوسمار آفریقایی "

جوجه خروس ایرانی با توله کانگورو استرالیایی " سوسک طبقه ی زیر همکف دروازه

شمرون با موش کور خواهر مادر دار چینی و .... مبادله خواهد شد تا کماکان کارهای ما

در جهان غوغا کند !

/////////////////////////////////////////////////////////

. حافظ :

<< نسیم صبح سعادت بدان نشان که تو دانی / گذر به کوی فلان کن در آن

زمان که تو دانی >>

. حافظ می گوید << گذر به کوی فلان کن >>

. البته لسان الغیب حرف بی ادبی نمی زند و منظور بدی از این تعبیر ندارد " اساسا

گویا هیچ کس دنبال مسائل بی ادبی نیست " ایدز هم از طریق مسواک زدن دارد

منتشر می شود

. در همین راستا وزیر ارشاد هم گفته :

<< کی چنین اتفاقی افتاده که زن و مرد بخواهند با یکدیگر روبوسی کنند ؟ >>

نه ؟ " واقعا " چه کاریه ! حتی اگر قرار باشد زبانم لال خدای نکرده چنین اتفاقاتی بیفتد

حافظ راهنمایی می کند << در ان زمان که تو دانی >>

. مردم مریض نیستند وسط اختتامیه یا افتتاحیه ی یک جشنواره به امر قبیح بوسه

بپردازند

. در مصرع اول آمده << نسیم صبح سعادت بدان نشان که تو دانی >>

. مراد از این سعادت فی الواقع سعادت آباد است و به همین خاطر رئیس دولت هم گفته

<< مردم را به سمت ویلا نشینی سوق دهید >>

. حرف درستی است

. معنی ندارد همه چپیده اند توی آپارتمانهای ۵٠ " ۶٠ متری

. چشم " عرض کردیم چشم ما از همین فردا صبح می رویم ویلا نشینی را شروع

می کنیم فقط احساس شرمندگی داریم که نمی توانیم از همین امشب شروع کنیم

. آنهایی که می توانند امشب شروع کنند " شروع کنند " ما هم قول می دهیم از صبح

فردا به این ماجرا بپیوندیم !

. شعر امروز حافظ با بعضی خوانش ها کژتابی هایی دارد که گویا در فدراسیون فوتبال

ما هم تاثیر گذاشته و دوستان گفته اند :

<< با کرش به جاهای خوبی خواهیم رسید >>

. دستی رو بکش عزیزم ! و بیشتر از اینش رو تعریف نکن " خوبیت نداره " بی حیا !

 

. ح .

. آن ور دنیا نشسته اند ٢۵ سال تحقیق کرده اند ( باورتان می شود ؟ ٢۵ سال عمرشان

را تلف کرده اند پای یک پژوهش که می شد با چند هزار تومان از زیر پله های انقلاب

خرید ! ) و با بررسی ٢٠٠ هزار دانشجوی ٣٠٠ کالج دنیا به این نتیجه رسیده اند که

دانشجوها در ٢۵ سال گذشته افسرده تر شده اند

. بعد هم گفته اند که دلایل این افسردگی کم شدن همدلی بین دانشجوها " استرس

ناشی از رقابت علمی بین دانشجوها " شب بیداری برای امتحان ها " بحران اقتصادی و

افزایش نرخ بیکاری است

. خدایا شکرت ! شکر که ما از این سوسول بازیها در این مملکت نداریم

. دانشجوهایمان خیلی خوشحال و سرخوش می روند سر کلاسهایشان و خوشحالتر و

سرخوش تر بر می گردند

. بیکاری که معنا ندارد چون دست کم تا ٣۵ سالگی پول توجیبی مان را بابا می دهد

. رقابت علمی هم که اصلا معنی ندارد و دانشگاه رفتن فقط برای داشتن یک کارت

دانشجویی است

. بحران اقتصادی هم که همه جا را درب و داغان کرده و ما را کک هم نگزیده

. نرخ بیکاری هم که سال به سال کمتر و کمتر می شود و می رود که منفی شود و

خلاصه همه چی آرومه

. برو بچه ها در دانشگاه نانی در عشق ترید می کنند و می روند و می آیند و انصافا

خیلی هم به شان خوش می گذرد

 

. خ .

<< امام موسی صدر زنده است و حوادثی در آینده رخ خواهد داد و ایشان باز

خواهد گشت " ایشان ذخیره ی الهی است و خداوند خواسته اند که ایشان را

ذخیره کنند تا زمانی برگردند و نقش مهمی در رابطه با قضایای جهان اسلام

ایفا کنند >>

( پیشگویی مرحوم حضرت ایت الله العظمی بهجت )

<< >>

. د .

. هم اکنون اخلاق در جامعه آسیب دیده و دروغ ها از سطوح رسمی تا دیگران وجود دارد

. آمار و وعده های دروغ دادن " تخلف از وعده کردن " شعارهای بی محتوا دادن " فریب

دادن " تهمت زدن " همه ی اینها خلاف اسلام است

 

. اگر جامعه احساس کند اسلام این است تحقیقا تردید پیش می آید

 

. خیابانهای ما آنچه که باید نیستند

. البته من نمی خواهم در مورد برخی مسائل صحبت کنم " چون خیلی از ملاحظات را

در نظر می گیرم " ولی باید گفت با زور و ترساندن کار پیش نمی رود

. البته در اسلام زور " ترساندن و تعزیرات و مجازات وجود دارد " اما مردم را باید معتقد به

احکام بار بیاوریم و بدانیم اگر اسلام باشد " احتیاج به نیروهای پلیس " گارد و زندان

نخواهد بود و در واقع همه ی اینها از کارهای مهمی است که ما باید تلاش کنیم تا

اسلام به محتوای واقعی خود باشد و مردم نیز به آن علاقه مند شوند

 

. مردم ما در اصل با ولایت فقیه مشکلی ندارند

. مشکلی که ممکن است پیش آید این است که خیلی از افراد و نهادها از رهبری

زیادی خرج و هزینه می کنند و هر کاری حتی کار اشتباهی که کرده باشند " از رهبری

خرج می کنند

. این در حالی است که باید خودمان وظایف مان را انجام دهیم

 

. عده یی می خواهند رهبری را در یک جریان حتی کوچک محبوس کنند

. اگر چه ممکن است اینها به زعم خود سود کنند " اما این اشتباه اساسی آنهاست و

به آنها ضرر می رساند " چرا که باید دانست رهبری برای همه است

 

. نمی شود از جامعه ایی که خود گرفتار بیکاری " بداخلاقی " تورم و اختلاس است الگو

ساخت

 

. ایران امروز با ثروت " جغرافیا " مردم هوشمند " روحانیت نیرومند و دانشگاههای

فراوانش اگر نتواند الگو شود در واقع این نقصی در مدیریت کار ماست و در نتیجه باید به

فکر این موضوع باشیم و کارهای بهتری انجام دهیم و نقص های خود را کم کنیم

 

<< منتخبی از اخرین نطق آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس

مجلس خبرگان رهبری - ١٧ اسفند ١٣٨٩ >>

<< >>

. ذ .

. مرکز تخصصی مهدویت حوزه ی علمیه ی قم با صدور اطلاعیه یی مستند

<< ظهور بسیار نزدیک است >> را رد و مستندات آن را برگرفته از کتب غیر معتبر

اعلام کرد

. به گزارش مهر در بخشی از اطلاعیه ی مرکز تخصصی مهدویت آمده است :

. مدتی است که برخی اظهار نظرها و عرضه ی سی دی هایی پیرامون تحقق برخی

علائم و تطبیق بعضی از نشانه های ظهور با برخی از شخصیتها " فضای کشور را فرا

گرفته و موجب التهاب و تشویش افکار عمومی شده است " نمونه ی جدید تطبیق

سازی که به صورت گسترده نیز در کشور پخش شده فیلم مستند

<< ظهور بسیار نزدیک است >> می باشد

. در پایان این اطلاعیه آمده است :

. بنابراین این گونه فیلمهای مستند و فعالیتهایی مانند آن " از نظر مرکز تخصصی

مهدویت حوزه ی علمیه ی قم مردود بوده و مطالب آن اعتبار ندارد

 

<< >>

. ر .

<< با گل اقا >>

<< منتخبی از مطالب چاپ شده در مجله ی گل آقا >>

<< قسمت چهارم >>

( شماره چهارم - سه شنبه ٢٢ آبان ماه ١٣۶٩ )

<< >>

<< این نیز بگذرد >>

. دیروز در صف اتوبوس ایستاده بود

. مردی که بود عاقل و هشیار و با خرد

. یک یک زگرد راه رسیدند چند بنز

. بی آنکه کس سوار شود " هی شدند رد

. بنز دگر رسید پس از نیم ساعتی

. گفتند این یکی دو سه تا " با خودش برد

. لیکن میان جمع " همان پیر هوشیار

. آهی کشید و گفت که : این نیز بگذرد !

                                                                                 << عمو یادگار >>

///////////////////////////////////////////////////////

<< ریش بی ریشه >>

. رباعی ذیل درباره ی متجددانی که یک ریش بزی به ته چانه ی خود آویزان می کنند و

یک پیپ هم میان دو لب می چپانند " سروده شده است :

. ریشوی فکل بند تجدد پیشه

. می کرد برای عیش و نوش اندیشه

. کردم چو نظر به صورت او " گفتم :

. افسوس که این ریش " ندارد ریشه !

                                                                                       << شوخ >>

. ز .

<< ٣٠ سال پیش چه گذشت ؟ >>

<< قسمت شانزدهم >>

( یکشنبه ٢٣ اردیبهشت ماه ١٣۵٨ )

- شیخ صادق خلخالی " رئیس دادگاههای انقلاب اسلامی اعلام داشت ترور شاه سابق

" فرح و اشرف پهلوی آزاد است

. وی در عین حال غیابا حکم اعدام بختیار " شریف امامی " نهاوندی " فریده دیبا "

اویسی " ازهاری " پالیزبان  و شعبان جعفری را صادر کرده است

. وی گفت هیچ دولتی حق ندارد عاملان ترور شاه و همدستانش را بازداشت کند

. انتشار این خبر در جهان " جنجال بزرگی به راه انداخت

( دوشنبه ٢۴ اردیبهشت ماه ١٣۵٨ )

- جلوگیری از ورود  محمد علی اینانلو گزارشگر ورزشی به سازمان رادیو و تلویزیون "

جنجال تازه یی در روابط قطب زاده و کارکنان رادیو تلویزیون ایجاد کرده

. اینانلو که مقاله یی نوشته بود با عنوان << من قطب زاده را محکوم می کنم >>

" فردای چاپ مقاله نتوانست در محل کار خود حاضر شود

. به دستور قطب زاده از حضور او در رادیو و تلویزیون جلوگیری شد

( چهارشنبه ٢۶ اردیبهشت ماه ١٣۵٨ )

- شرکت ایران ناسیونال همه ی پروژه های دراز مدت خود را متوقف و قرار داد خود را با

پژو لغو کرد

( سه شنبه ١ خرداد ماه ١٣۵٨ )

- سید محمود دعائی که در همه ی سالها " همراه امام در نجف بود و کار ارتباط بیت با

مقامات دولتی عراق را به عهده داشت " به عنوان سفیر ایران در عراق معرفی شد

. او اولین روحانی است که پست سفارت می گیرد

( جمعه ۴ خرداد ماه ١٣۵٨ )

- شب هنگاه دو نفر مسلح به عنوان اینکه نامه یی از حجت الاسلام ناطق نوری در

دست دارند وارد خانه ی حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی از موسسان حزب

جمهوری اسلامی شدند و در اثر تیراندازی آنها " این روحانی مبارز از ناحیه ی پشت و

شکم مجروح شد " با دخالت همسر آقای هاشمی " وی از مرگ حتمی نجات یافت

 

- اعلام شد که امام خمینی برای بهبود حال آقای هاشمی رفسنجانی نذر کرده اند

 

                                                               << پایان قسمت شانزدهم >>

<< عکسها >>

. صادق خلخالی .

<< >>

. شاه .

<< >>

. فرح .

<< >>

. اشرف پهلوی .

<< >>

. شاپور بختیار .

<< >>

. جعفر شریف امامی .

<< >>

. هوشنگ نهاوندی .

<< >>

. غلامرضا ازهاری .

<< >>

. شعبان جعفری .

<< >>

. محمد علی اینانلو .

<< >>

. سید محمود دعائی .

<< >>

. امام خمینی .

<< >>

. حجت الاسلام ناطق نوری .

<< >>

. هاشمی رفسنجانی .

<< >>

/ 142 نظر / 42 بازدید
نمایش نظرات قبلی
صورت زخمی

بار دیگر تو … بار دیگر تو آنچه در من نهفته دریایی است کی توان نهفتنم باشد با تو زین سهمگین توفان کاش یارای گفتنم باشد بس که لبریزم از تو می خواهم بروم در میان صحراها سر بسایم به سنگ کوهستان تن بکو بم به موج دریاها آری آغاز دوست داشتن است گرچه پایان راه نا پیداست من به پایان دگر نیندیشم که همین دوست داشتن زیباست... -- حيف نيست توت تابستان رويا شود در انقراض اين درخت حيف نيست ماهي دريا را باور كند در تنگ بلور حيف نيست بسته شود پر پروازي در كنج قفس و اگر نيست چرا اينچنين ناشاديم اين چنين دلتنگيم

mojabah

سلام در ابتدا میخواهم به امام و تمام برادرن بسیجیم سلام گرمی بکنم. چند رور است که از بانک صادرات نمیتوانم پولم را بگیرم. گفتند تحت بر رسی‌ ۲ تا ۳ میلیون حسابها و گردآوری مشخصات صاحبان این حسابها هستند. تعجب می‌کنم چرا حتی از خودپرداز هم نمیتوانام پول بگیرم. شنیدم چندین میلیون دلار پول‌های بانک صادرات را آقایان دزدیدند و بانک مرکزی را هم تحریم کردند. آیا بانک مرکزی تحریم شده یا دزدیهای این آقایان وسعت گرفته؟ یا امام این احمدی‌نژاد و در و دسته‌اش را بندازید زندان تا دست از این دزدیها بر دارند. پول ما مقام زیاد ایشان و همبستگانشن را کور کرده است.«يَخْضَمُونَ مَالَ اللَّهِ خِضْمَةَ الْإِبِلِ نِبْتَةَ الرَّبِيعِ»(نهج‏البلاغه، خطبه 3) بعضي‌ها طوري از بيت المال مصرف مي‌كنند و آن قدر حيف و ميل مي‌كنند كه انگار شتر به علف تازه رسيده است.

SiNA Hp (باران عشق)

گوش کن محبوب کوچک دلم من از کمبود صدات حرف می زنم که نمی دانی پاییز فصل من نیست و رنگ ها در جامه دانم همه خاکستری ست که دیوار امتداد نیامدن است و جاده دلیل دور شدن که نمیدانی چگونه ببوسی ام و نیستی که در آغوش بگیری ام و نمی آیی تا ببارانی ام و خیال می کنی کوه به کوه میرسد و آدم به آدم نمی رسد و می خندی که ، هرگز نفهمیده ام!بدان این روزها زمین گرد نیست آسمان، گنبد فیروزه ای نیست

سلام امدم تا حدودی خوندم ولی مطالب خیلی زیاد بودن

کیانوش

سلام مرسی از دعوتت مطالب اینقد زیاده که اصلا نفهمیدم چی شد و منظور این وبسایت چی بود

درنا

سلام رفیق عزیز خوبی؟ خبری ازت نیست اومدیم یه حالی ازت بپرسیم و یه عرض ادبی بکنیم بی صبرانه منتظر مطالب قشنگت هستیم یاعلی

عمو شبیر

اومدم ول از سیاسیاش خوشم نیومد بای !

عاشق محرم

سلام ممنون که سرزدید بسیار پست هایتان مفید بودند